Německý federální parlament schválil zákon,

podle něhož budou vozidla nad 7,5 tun s pohonem na stlačený či

kapalný zemní plyn (CNG nebo LNG) osvobozena

od ekologické složky dálničního mýta, a to zatím na dvouleté období

od 1. ledna 2019 do 31. prosince 2020


Jak pracuje DIESELGAS?

Funkce systému DIESELGAS spočívá v řízeném dávkování plynu přes sací potrubí do spalovacího prostoru. Dávka plynu je závislá na zatížení motoru. Množství plynu je řízené řídící jednotkou. Dané množství plynu, který se smíchá s nasávaným vzduchem se vznítí při vstřiknutí a zapálení nafty ve spalovacím prostoru. Vzhledem k tomu, že plyn hoří rychleji než nafta, vytvoří se ve spalovacím prostoru optimální podmínky pro dokonalejší shoření nafty. Systém DIESELGAS pracuje na základě přidávání okolo 20% plynu. Díky přídavku plynu se zvýší výkon a kroutící moment motoru. Zvýšený kroutící moment způsobí, že řidič nemusí tolik šlapat na pedál plynu a tím snižuje spotřebu nafty. U některých motorů s turbem se dosahuje až 30% zvýšení výkonu.